برآورد تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن چغندرقند در اسلام‌آبادغرب

ایسنا/کرمانشاه سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب پیش‌بینی کرد، امسال تولید چغندرقند در این شهرستان به بیش از ۲۰۰ هزار تن برسد.

اکبر میرزایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امسال ۳۶۰۰ هکتار چغندرقند در شهرستان اسلام‌آبادغرب کشت شده، گفت: تاکنون کار برداشت از نیمی از مزارع چغندرقند شهرستان انجام شده است.

وی متوسط عملکرد مزارع چغندر قند را ۶۰ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود در نهایت تولید محصول در این شهرستان به بیش از ۲۰۰ هزار تن برسد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه شهرستان اسلام‌آبادغرب بیشترین سطح زیرکشت و تولید چغندرقند در استان کرمانشاه را دارد، گفت: این شهرستان قطب تولید چغندرقند در استان کرمانشاه است.

 میرزایی با اشاره به بالا بودن عیار چغندرقند تولیدی در شهرستان اسلام‌آباد غرب، گفت:  عیار چغندرقند تولیدی در این شهرستان به طور متوسط بالای ۱۶ است. 

میرزایی با اشاره به فرآوری عمده چغندر قند تولیدی در شهرستان در کارخانه قند فعال این شهرستان، افزود: بیش از ۹۰ درصد چغندرقند تولیدی در شهرستان اسلام آبادغرب در کارخانه قند همین شهرستان فرآوری می‌شود و تنها ۱۰ درصد تولیدات این شهرستان برای فرآوری به کارخانه قند بیستون و یا کارخانه‌های قند دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

 میرزایی گفت: کار برداشت چغندرقند در اراضی شهرستان اسلام‌آبادغرب از اوایل مهر ماه شروع شده و تا ۴۵ روز آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام